Vinterdestination...

... trumvirvel....jag ska till.....

SHARM EL SHEIK!!!

Var lite sisådär i början, men nu känns det riktigt skoj! Tänk er en vardag med pyramider, dykning, snorkling, shopping, sol, bad, utflykter. YES!

Det blir väl bra, tror ni inte? :)

DESIGN

Finns det någon själ som kan göra en design åt min enkla reseledarblogg så slå en pling vettja.
Eller lägg en kommentar.
För såhär kan vi väl inte ha det?

En inte så vanlig båttur

Vilken rolig guide jag är!
Igår när jag hade båtturen till Stegna igen var den allt från normal. Början var som vanligt, en lugn och skön båttur med badstopp i fina vikar och god lunch på Stegna-stranden. Men på hemvägen kom jag på en idé som skulle krydda till det lite...

...vilket det gjorde! Frågade min danska kollega (och service&co-vän) Frederikke om vi inte skulle ha lite vattengymnastik med gästerna på vårt sista badstopp. Och vilken succé det blev! Fick massa positiva kommentarer och applåder och jag kände mig genuint lycklig när vi stod där på båten och rockade till hög partymusik medan gästerna trampade järnet nere i havet,

Innan det blev jag även iputtad i havet med min uniform på utav en Ving-guide. Det blev väldigt uppskattat av gästerna. För vad är roligare än att deras guide blir dyngsur?

Ny, fräsch skjorta. Färgen är till minne utav hösten hemma

Flygförsening...

De goa göteborgarna var inte så goa när de väl kom fram
Inatt var det nämligen en flygförsening som rådde på ön, pga att planet var trasigt. Eller "tekniskt problem" som vi kallar det. Det slutade med många timmars försening och fröken Matilda var inte i säng förrän 5 - halv 6 imorse då jag egentligen skulle vara hemma innan 12.

Men, vi har ju redan konstaterat att jag är en superwoman så jag steg upp igen vid halv 9 och har jobbat hela dagen. Det var ändå en trevlig natt då vi skjutsade alla gäster till ett megafint hotell där vi åt och drack gott (alkoholfritt, givetvis).

Sedan hängde vi med Vings grabbar tills bussen till flygis gick. Superkul!

Det är inte så pjåkigt trots allt, att bo i Grekland menar jag. Har fått så många nya kontakter och jag älskar de lokala invånarna. Trist att det är över snart...faktiskt!

Bella: JA, det är superfina vikar man kan bada i! Tror ni kommer trivas bra. Men ett besök till Rhodos stad är ett måste!

Klippbad i Kallithea

Idag har det varit en bra dag!
Började med att åka ut till alla våra hotell och guida Nina och Hanna (mina nya kollegor). Tror vi kommer få en fin sista tid här nere på Rhodos!

Efter vi släppt av Nina hemma for jag och Hanna ner till Kallithea och Faliraki och kollade på de sista hotellen. Sen bestämde vi oss för att sola och bada lite i vackra Kallithea. Vi hittade en jättefin vik där vi kunde ta massa fina bilder!

Dessutom skymtade vi en naken man göra yoga....oops!

Fantastiskt! Man blev lite hänförd utav allt runtomkring. Sjukt hur berg kan forma sig som detta hade gjort.

Ikväll är det flygis igen, woho! Goa göteborgare intar Rhodos. SES!

Tabbe, tabbe, tabbe

Jag tror att folk glömmer att jag faktiskt inte är så gammal
Först blir det lite strul med alkohollagen på tågen eftersom jag inte är 20, och nu efter olyckan kom dom på att jag egentligen inte ens får köra bil här nere i Grekland eftersom jag inte är 21? Därför blir det taxi de gånger mina kollegor inte kan skjutsa mig resten av säsongen.

Jag tar det som en komplimang, för tydligen verkar jag vara äldre än vad jag egentligen är.
Jag säger som jag alltid sagt - åldern är bara en siffra!

Im on the top of the world!

Jag måste få berömma mig själv lite.
Denna vecka har jag haft jourtelefonen för första gången - och det har gått galant! Visserligen har jag lärt mig en hel del, men ingenting slår att få agera på riktigt, att hjälpa människor direkt. Jag var supernervös innan att det skulle dyka upp saker jag inte skulle kunna svara på, men med stöd från mina kollegor tog jag till mig styrka.

Mitt allra första samtal var ett akut-samtal till sjukhuset och efter det har det varierat allt mellan himmel och jord. Jag har fått sååå mycket beröm från gäster och alla har varit nöjda och glada.

Då känner jag mig verkligen som superwoman. Jag klarar allt.

Jag kan, jag vill, jag gör!

Födelsedagsfirande på Sheraton!

I lördags blev vi bjudna på födelsedagsfirande på Sheraton, ett 5-stjärnigt hotell!
Vår agent här på Rhodos fyllde 55 i fredags och tänkte då ha en liten fin kväll på ett fint hotell. Jag kan säga att exklusivare kan det knappast bli! Champagne och sushi/lax/rullar-småplock gjorde att man kände sig som en prinsessa.

Classy´, tycker ni inte? ;)

Lindosutflykt med turistkarlsson!

Jahaja, har ju haft finbesök här i veckan så det har blivit lite tight med uppdatering.
Men jag tog med mig grabbarna till Lindos i lördags, så de fick upptäcka de vita pärlorna här på Rhodos. Tror det blev mycket uppskattat för de verkade nöjda med utflykten!

Med angående bilolyckan så kan jag meddela att jag numera mår bra!
Har haft det lite jobbigt med huvudvärk, trötthet, illamående, smärta i rygg och nacke och sömnsvårigheter. Men med mina smärtstillande är det helt okej och läkaren sa idag att jag behöver ha nackstödet i ytterliggare en vecka. Fick nog en släng av piskesmäll (whiplash på danska).

Här kommer i alla fall vackra Lindos!

Får tårar i ögonen varje gång jag ser Lindos. Så vackert!

Jag lever!

Förlåt mig att jag inte bloggat på ett tag. Men i veckan som varit har jag varit med om en bilolycka så det har varit fullt upp med saker som måste fixats.

Sedan kommer ni inte att kunna nå mig på mitt grekiska nummer denna vecka, för jag har jourtelefonen. Men jag återkommer ikväll med lite uppdateringar!

Lever livet

Har nu kommit över min lilla, korta depression och lever livet här nere på Rhodos!
Tror det har å göra med att jag har några killkompisar från Sverige här. Kul att få umgås med sköna, lätta, roliga människor från min hood :) Men allt gott har ett slut, och det här slutet är på söndag. Men sen kommer ju Maria ner och ska göra ön en vecka!

Har solat och badat hela siestan idag med Viktor och hans bröder på deras hotell. Igår hämtade jag upp dom och tog med dom in till Rhodos stad och käkade god mat och drack goda drinkar. En sjukt rolig kväll som jag hoppas händer åtminstone en gång till.

Ikväll blir det flygplats! Välkomna ner nya gäster från Oslo och Göteborg :)

Svampe hälsar

Adress!

Jag vet att min familj gärna vill veta min adress, så är det någon som vill skicka ett roligt brev eller något så kommer den här:

Solresor/Solia
Att: Matilda Burström
Ef. Georgiou & Ierou Lohou
Hiotakis Medical Center Buildning
85100 RHODES-GREECE

Ingrosso-fest!

Japp, i fredags var Ingrosso och Swedish house mafia på besök här på Rhodos.
Det var en sjuukt stor fest utomhus med flera tusen människor, riktigt grymt var det! Och musiken på det...jisses. Det var längesen jag dansade så hårt någongång. Men lördagen hade sitt pris, var väl hemma vid 5, tjopp!

Annars händer det inte så mycket här nere som är speciellt. Hade min första utflykt i fredags, gick suveränt och har nu kommit på att det är utflykter jag vill göra!

Svampe var med, helt klart!

Galet, som sagt.

Hade en sjuk dröm inatt också, om min mamma såklart (hon är alltid boven eller en konstig prick). Det är väldigt svårt att förklara, men hon och pappa hade gett mig något piller så jag skulle glömma varje kväll och bara leva på dagarna. Sen satte mamma in hårförlängning på mig som såg ut som skit, vilket jag hade glömt eftersom hon gjorde det på kvällen.

Det var så sjukt, för jag mindes aldrig vart jag sovit, vart jag vaknade, varför jag alltid vaknade på AIAB med en mekarbok i handen, varför jag kunde flyga osv. Saknar nog mina föräldrar mer än jag tror.

Min prinsessa!

Nu börjar den lilla krisen med hemlängtan.
Den kom ungefär den här biten in på guideskolan också, då jag saknar allt och alla där hemma. Alla rutiner, maten, jobbet på SJ, lyckan att ha så nära till mina föräldrar, kunna gå över till Carrå på 2 sek, ringa boobie när jag vill och dansa gärnet på Memento.

Men visst har jag det bra här, det har jag. Kan dock inte sluta längta tills jag får hålla i min prinsessa igen och se henne skratta. Det mina vänner är livskvalité! Lilla gumman som snart blir ett helt år. Moster saknar dig!

Merhabaaa!

Jajemen, idag fick man träna på sin turkiska. Åkte på båtutflykt till Turkiet och Marmaris. Skulle bara studda den så jag fick åka själv, men det var rätt mysigt där borta. Låg och solade lite i den extreeeema värmen (47 grader!), shoppade en superfin klänning och en annan surprise.

Nu sitter jag vid ett hotell vi har och väntar på att få gå och lägga mig. Antonia har tvättat mina sovlakan för hon trodde jag hade sängloppor eftersom jag har såna svåra bett på fötterna, tack för det!! Hoppas det blir bättre. Har köpt myggspray också så dom låter mig vara..

Men, Turkiet var det ja!

Ja, det är då vackert!

Plus och minus med Rhodos

Igår tänkte jag såhär: nu förtjänar jag en redig siesta på stranden! Så dit gick jag, låg i två timmar och gick tillbaka till jobbet. Så nu har jag äntligen fått lite färg i ansiktet så det syns att jag bor här!

Däremot äter dom satans myggen upp mig... har 17st myggbet på fötterna, och bara på fötterna! Jag lider varje natt av allt kliande och nu har det blivit inflammerat och varigt så jag gick på apoteket och köpte nån salva med kortison. Tjejen där sa att jag nog skulle behöva tabletter också, men vi får se om det blir bättre..

Syns inte så bra här, har inte kliat sönder alla än.. Det är mest runt hälen. Men de är alldeles svullna och såriga :/ Sunna nu skulle jag behöva dig som säger "MATILDA klia inte!! du får klämma istället" :')

Måste säga tack till min far som ringde mig igår. Det gav mig lite mer energi!